Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
691.11 --- Wood. Timber. Wood products --- 691.11 Wood. Timber. Wood products --- 674 --- houtindustrie --- hout --- houtverwerking --- materiaalkennis --- houtbewerking --- Building materials. Building technology --- Materials sciences --- departement Biotechniek 11 --- houtsoort --- bomen --- houtsoorten
Choose an application
The chapters cover the basic principles of working with timber and provide detailed information on subjects such as thermal performance, sound insulation and fire protection. There is also a chapter devoted to the ecological significance of wood. Timber as a loadbearing material is considered and topics such as new methods of jointing, transport and erection are documented. The second part of the book presents a large number of built examples, which feature some classic structures but focus chiefly on more recent buildings. These are presented with full illustrations, details and plans which depict solutions as built for various loadbearing systems. The spectrum of timber structures presented ranges from heavy-duty bridges to multi-storey residential buildings and the magnificent Expo roof. The second chapter of examples deals specifically with topics such as facades, building envelope etc. All drawings and illustrations have been carefully produced to ensure that the details and methods of construction documented are clear and comprehensible.
Structural parts and elements of building --- houtconstructies --- bouwconstructies --- Building materials. Building technology --- schrijnwerk --- Architecture --- structures [single built works] --- Building, Wooden --- Construction en bois --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc. --- Constructieleer --- Hout --- Houtarchitectuur --- Materiaalleer --- 624.011.1 --- 691.11 --- 694 --- 691 --- 691.1 --- Houtconstructies ; houtarchitectuur ; naslagwerken --- Skeletbouw ; houtskeletbouw --- Bouwmaterialen ; hout --- 691.11(03) --- houten constructies --- hout --- houtbescherming --- houtbouw --- houtconstructie --- houten gevel --- houtsoort --- houtstructuur --- houtverbinding --- 694 Timber construction. Carpentry. Joinery --- Timber construction. Carpentry. Joinery --- 691.11 Wood. Timber. Wood products --- Wood. Timber. Wood products --- 624.011.1 Wooden structures --- Wooden structures --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Houtconstructies --- Bouwmaterialen ; hout ; naslagwerken --- houtbouw, houtconstructies en timmerwerk --- Constructieleer. --- Hout. --- Houtarchitectuur. --- Materiaalleer. --- Wood construction --- Wooden architecture --- Wooden building --- Building --- Handbooks, manuals, etc --- Building with wood
Choose an application
?Algemene didactiek? is hét basisboek voor elk beginnend (praktijk)leraar, docent en vormingswerker. Aan de hand van een actueel didactisch referentiekader bespreken de auteurs uitgebreid de verschillende didactische componenten bij het ontwerpen en het analyseren van lessen(reeksen). Ze combineren de didactische theorie met praktische bruikbaarheid voor elke lespraktijk. De wetenschappelijke onderbouwing en kritische blik zijn verrijkend, waardoor het ook voor ervaren lesgevers een uitstekend naslagwerk vormt.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463797221/Algemene-didactiek
454 --- lerarenopleidingen --- didactiek --- Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- didactische processen --- didactische werkvormen --- onderwijsonderzoek --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Didactiek --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Evaluatie --- Lesgeven --- Lerarenopleiding --- lesvoorbereiding
Choose an application
Tijdens je studie zoek je op miljoenen internetpagina's naar informatie. Met alleen een goede zoekvraag ben je er niet. Het is ook van belang om de kwaliteit van de verkregen informatie vast te stellen. WORD INFORMATIEVAARDIG! geeft je aanwijzingen om op een effectieve en efficiënte manier informatie op internet te vinden. Een kritische en oplettende houding bij het zoeken en selecteren is daarbij zeer belangrijk. De volgende thema's worden besproken: - Strategieën om snel informatie te vinden - Criteria voor het beoordelen van sites en informatie - Concrete aanpakken voor het verwerken van informatie In vijf handige stappen wordt aangegeven hoe je digitale informatie selecteert, beoordeelt en verwerkt: 1 Verduidelijk de opdracht. 2 Zoek informatie. 3 Selecteer en verwerk informatie. 4 Presenteer informatie. 5 Reguleer en evalueer proces en product. Hoe gebruik ik internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk? Die vraag wordt vaak gesteld, maar slechts zelden beantwoord. De auteurs die respectievelijk onderwijskunde en onderwijstechnologie doceren aan universiteiten, voorzien met dit boek in die duidelijke behoefte. Het gaat daarbij om twee verschillende insteken. De eerste is: hoe zoek je op internet, hoe werken zoekmachines, hoe voer je een zoekstrategie uit, welke sites zijn betrouwbaar en hoe selecteer je de gevonden informatie? De tweede is: hoe verduidelijk je de opdracht om iets uit te zoeken, hoe baken je je onderwerp af, hoe presenteer en evalueer je hetgeen je gevonden hebt? Waar vooral ook op gelet moet worden is dat je geen plagiaat pleegt. Dat kun je bijvoorbeeld voorkomen door te parafraseren van wat je gevonden hebt. Kortom, alles wat je wilt weten over het gebruik van internet, komt in dit boek aan de orde. Een handige gids. Omdat over dit onderwerp nauwelijks iets is verschenen, is dit boek een aanrader.
Desk research. --- Informatievaardigheden. --- Informatievaardigheden --- Eindwerken. --- Informatieontsluiting. --- Hoger onderwijs. --- internet --- informatievaardigheden --- communicatievaardigheden --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- 002 --- 691 Internet --- ICT --- 001.81 --- 031 --- informatieverwerking --- 101468.jpg --- Informatieverwerking --- Internet --- 454.9 --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- informatie en documentatie
Choose an application
Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.
Didactics --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- Lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- didactiek --- didactische werkvormen --- lesvoorbereidingen --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 454.3 --- Lesvoorbereiding --- didactische processen --- lesvoorbereiding --- Lesvoorbereidingen ; didactiek. --- 454.2 --- Beroepsprofielen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- professionalisering --- Klasmanagement --- Onderwijsstrategieën --- 454.23 --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- lesgeven --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- feedback --- Motivatie ; onderwijs --- Feedback --- Verbindende communicatie --- Mindsets --- 454.23 --- motivatie --- verbindende communicatie --- differentiatie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- leerling-leraarrelatie --- leerlingenbegeleiding --- Evaluatie --- 371.12 --- Onderwijs --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 371.26 --- PXL-Media & Tourism 2019 --- onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
De 10 basiscompetenties van de leraar biedt een ondersteunende uitleg over de verschillende aspecten van het leraarschap. De aandacht gaat vooral naar het optimaliseren van het onderwijsgedrag en naar zelfreflectie.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsprofielen --- competenties --- leraren --- 450.7 --- basiscompetenties --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren secundair onderwijs --- onderwijs --- 691 --- Basiscompetenties --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- leraren lager onderwijs --- 331.54 --- Basiscompetenties ; onderwijs --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Pedagogie en didactiek --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- departement Lerarenopleiding 11 --- lerarenberoep --- Leraren basisonderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- opleiders --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenopleiding --- Higher education --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Beroepsprofielen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Zelfevaluatie --- 472.7 --- Basiscompetenties --- Reflectie --- 052901.jpg --- 691 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Competenties) --- Pedagogie en didactiek --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Hoe bouw je een goede band op met je leerlingen?Hoe ga je om met storend gedrag in de klas?Hoe kun je ontspannen lesgeven?Het is niet gemakkelijk om als leerkracht het hoofd altijd koel te houden en in elke situatie de juiste beslissing te nemen. Soms neemt de spanning en chaos in de klas toe en raak je als leerkracht geïrriteerd of overweldigd.Relaxed voor de klas reikt een vijfdelig model aan waarmee je moeilijke situaties kunt aanpakken. De vijf bouwstenen - vertrouwen, observeren, installeren, stimuleren en corrigeren - leren je spanning detecteren, vermijden of verminderen. Zo breng je een positieve dynamiek tot stand in de klas.Aan de hand van anekdotes, opdrachten en speelse illustraties reikt dit boek handvatten aan voor herkenbare problemen. Of je nu pas in het vak staat of een doorwinterde leerkracht bent: met deze handige tips en een flinke scheut passie kun je de leerkracht zijn die je leerlingen verdienen.(Bron: www.lannoo.be)
Leerling-leraarrelatie - Conflicthantering ; onderwijs - Gedragsstoornissen ; onderwijs - Onderwijskunde. --- Leerling-leraarrelatie --- Conflicthantering ; onderwijs --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Onderwijskunde --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- lesgeven --- klasmanagement (ler) --- klaspraktijk --- Lesgeven --- 691 --- Onderwijsstijlen --- Pedagogie en didactiek --- gezag --- Conflicthantering --- Gedragsstoornissen --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- Onderwijsstijl --- onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- lerarenberoep --- didactiek --- stress --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leren en onderwijzen --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Stimuleren --- Pedagogiek --- observeren --- vertrouwen --- 371.3 --- Teacher education. Teacher's profession --- 371.213 --- 371.39 --- Gedragsprobleem --- klasmanagement --- pedagogiek --- KHM --- klasdynamiek
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|